Träna online

Så fungerar individuell PT-online

Här kan du läsa hur alternativet individuell träning online fungerar steg för steg. Det är alltså alternativet där du får skräddarsydda träningsprogram, kostrådgivning och daglig feedback.

  1. Välj antal veckor och startdatum
    Välj 4, 8, 12, 16 eller 20 veckor. Mejla mig för att kolla om ditt önskade startdatum är ledigt och för att boka.
  2. Jag svarar ofta snabbt
    Min ambition är att svara så snabbt som möjligt och om ditt önskade startdatum är ledigt och du har bestämt dig för att du vill träna med mig – så bokar jag in dig.
  3. Du besvarar frågor och betalar
    När jag bokar in dig får du ett mejl med frågor om dina mål, nuvarande träningssituation, kost- och träningsbakgrund med mera. I det mejlet finns även fakturan. Du besvarar frågorna via mejl och betalar in fakturan i förskott.

    Det är ibland kö till platserna och därför är det viktigt att betalningen kommer in i god tid före start, notera att det är först när betalningen syns på kontot som platsen verkligen är din.

  4. Jag gör dina program
    Med dina svar som utgångspunkt gör jag sedan ditt träningsschema och dina träningsprogram.
  5. Du får tillgång till kostsidan, din sida och dina träningsprogram
    Du får tillgång till kostsidan och dina program fredagen före start. Det är viktigt att du avsätter tid för att sätta dig in i kosttänket, du kommer behöva planera kosten i förväg och hinna besöka mataffären innan vi börjar träna ihop.

    Meddela om du behöver programmen tidigare så ordnar jag det (om du har långt till mataffären eller ska på en resa exempelvis).

  6. Börja med förberedelserna
    När du har fått dina träningsprogram är det dags att gå igenom övningarna och kolla på övningsfilmerna för att förbereda dig inför varje träningspass.

    Be mig modifiera, förklara eller hitta på alternativ om det är något du tycker känns konstigt.

  7. Online coaching
    Kommunikationen sker via coaching online på din sida. Jag strävar efter att svara så snart som möjligt och inom 24 timmar under vardagarna. Du kan skriva meddelanden till mig när du vill, även på helgdagar, jag svarar senast första vardagen efter helgdag.

    Du väljer själv hur frekvent du vill använda coaching online – beroende på vad som passar dig bäst. Vissa skickar frågor och träningsuppdateringar dagligen och andra några gånger under träningsperioden. Vissa är mycket detaljerade och andra mindre.

    Det vanliga är att fråga frågor, diskutera veckans och kommande veckas träningsschema, berätta hur det har gått efter ett träningspass, hur du ligger till gentemot uppsatta mål, diskutera övningar och hur de känns och så vidare.

  8. Kommunicera
    Var ärlig, om träningsplanen inte går att fullfölja exempelvis så behöver den göras om. Det är helt okej att upptäcka att träningsschemat kanske inte funkar, det går att ordna.

    Om de planerade träningspassen inte hinns med så är planen för tidsoptimistisk, det är ganska vanligt och ofta ett steg i processen för att få till en bra balans med kost, träning och övriga livet. Jag hjälper dig att justera träningsschemat så att det fungerar i din vardag.

Tips: Läs gärna de allmänna villkoren innan du anmäler dig.

Mejla Caroline för att boka startdatum

Åter till infosidan PT-online med Caroline >>