Träningsprogram

Spänstträning är plyometrics
Träningsprogram plyometrics

Spänstträningsprogram med kroppsvikt som du kan träna hemma, på gymmet eller utomhus. Att styrketräna med hopp och explosiva övningar gör träningen extra effektiv, så kallad plyometrisk träning. Det här träningsprogrammet med plyometrics är för den som tränar regelbundet och är … Läs mer

Benböjspyramid gör benböjen lite roligare
Benböjspyramid

Med bara en enda övning kan du ge hela underkroppen en riktig genomkörare. Benböj går att variera på många vis och varianterna gör traditionella benböj till en roligare övning. Benböjspyramiden är ett träningsprogram med kroppsvikt som du kan träna när … Läs mer

Plankan ger dig starkare coremuskler
Coreträning i plankan

Träningsprogram med rygg- och magträning som stärker core, kroppens kärna. Genom att träna olika variationer av plankan utmanar du kroppen och förbättrar både styrka, stabilitet och balans. Starka coremuskler ger dig en bättre hållning en plattare mage. Du kan träna … Läs mer

Utfallssteg och hopp är bra träning för hela kroppen
Stark, snabb & spänstig

Roligt, utmanande träningsprogram med styrketräning för hela kroppen som också ger dig bättre kondition och bränner fett. Excentrisk träning med träningsövningar för ben, bak och vader gör dig starkare, slankare och spänstigare. Träningsprogrammet innehåller många hopp. Hopp är väldigt bra … Läs mer

Träningsprogram för magen
Träna mage 7 minuter

Tidseffektivt träningsprogram med magträning som passar bra att träna efter konditionspasset. Att träna kortare träningsprogram oftare är ett smart sätt att få starkare mage snabbt och enkelt. Allt du behöver är din kropp och cirka sju minuter. Ett ”powerpass” är … Läs mer

träningsprogram gym underkropp
Styrketräning ben & bak

30-40 minuter i gymmet är allt som behövs för att ge underkroppen ett rejält träningspass. Det här träningsprogrammet ger effektiv styrketräning för ben och bak. Träna träningsprogrammet 1-2 gånger i veckan 10-12 veckor och du kommer bli starkare i ben … Läs mer

Träningsprogram ryggträning
Ryggträning 20 minuter

Ju starkare ryggmuskler desto bättre hållning och mindre risk för ryggvärk. Utöver styrka behövs även rörlighet i ryggen och här är ett träningsprogram som ger både ryggstyrka och bättre rörlighet. Med en stark rygg orkar du sitta rakare på kontorsstolen … Läs mer

Träningsprogram med basövningar för överkroppen
Styrketräning för överkroppen (på gym)

Tidseffektivt träningsprogram för överkroppen med styrketräning på gym. Enkla basövningar som involverar stora muskelgrupper ger bra resultat på kort tid. Träna det här allt-i-ett-träningsprogrammet för överkroppen 1-2 gånger i veckan under 10 veckor och du kommer märka att du får … Läs mer

effektivt träningspass för rumpan
Träna rumpa 10 minuter

Effektivt träningsprogram för rumpan att träna på cirka 10 minuter med träningsboll. Bollträning är smarta investerade träningsminuter, ger både rumpstyrka och stabilitet i höftpartiet. Du kan träna träningsprogrammet separat eller i kombination med annan träning, direkt efter gruppträning, spinningpass eller … Läs mer

cirkelpass med coreträning
Cirkelträningscore

Träningsövningar i cirkelträning för rygg och mage med kroppsvikt som ger dig starkare core. Varva övningarna och håll tempot uppe. Cirkelträning är bra för att göra träningen rolig och effektiv. Träna träningsprogrammet 1-3 gånger i veckan i 10-20 veckor och … Läs mer

12 minuter core med Caroline Nilsson
Core 12 minuter

Coreträning är bra att träna kort men ofta och effektivt, det är alltså bättre att träna kortare coreträningspass fyra gånger i veckan än två längre pass. Här är ett cirkelträningsprogram med fokus på core som bara tar 12 minuter. Kort … Läs mer

utfallsgång är bra träning för underkroppen
Cirkelträning underkropp

När du känner för ett variationsrikt pass – satsa på cirkelträning med kroppsvikt. Välj att träna varje övning på tid eller att räkna antal repetitioner per övning. Träningsprogrammet innehåller sex övningar för underkroppen (rumpa, ben, vader) och förbättrar både styrka … Läs mer

Crunches med Caroline Nilsson
Magträning 9 minuter

Ett bra knep för starkare magmuskler är att tänka ”kort men ofta”. Att träna magmusklerna vid flera kortare tillfällen under veckan än längre pass mer sällan. Den här magträningen på 9 minuter stärker magmusklerna och är snabbt och enkelt att … Läs mer

cirkelträning gör träningen roligare
Cirkelträning ben, bak, rygg, armar

Cirkelträning är ett tidseffektivt sätt att träna och ett roligt vis att variera träningen. Med det här kroppsviktsträningsprogrammet får du starkare ben, bak, rygg och armar. En fördel med kroppsviktsträning är att det går att träna nästan var du än … Läs mer