Smaljeansen 4 veckor

Träna med kroppsvikt

Ett par smaljeans är något som finns i mångas garderober. Antingen långt in och undangömda eller så går det kanske att få på dem med mycket ansträngning och lite tur.

Träningsutmaningen Smaljeansen är utvecklad för kvinnor som har ett par smaljeans och som vill att de ska sitta lite bättre genom att göra en formsatsning.

Du kanske vill bli starkare i kroppen eller göra en insats med de där sista kilona. Då är träningsutmaningen Smaljeansen ett bra sätt för att komma in i bra kostrutiner och skapa kontinuitet i träningen.

Du tränar träningsprogram med kroppsvikt och kan med fördel kombinera med promenadträning, löpning eller lagsport.

Hur funkar formsatsningen Smaljeansen?

  • Enkel, effektiv träning – träningsprogrammen med kroppsvikt innehåller enkla men effektiva övningar
  • Du tränar med kroppsvikt och du väljer själv intensitet, du kan anpassa träningsprogrammen efter din nivå (för både nybörjare och träningsvana)
  • Kostschemat går ut på att äta regelbundet, genomtänkta, näringsrika lättlagade måltider

Vad ingår?

  • Fem olika träningsprogram med kroppsviktsövningar och ett träningsschema att träna i fyra veckor
  • Du väljer själv om du vill träna 3, 4 eller 5 gånger per vecka under träningsperioden, det behöver inte vara samma antal varje vecka
  • Du får ett kostschema för att komma igång med bättre matrutiner samtidigt lär du dig hur du behöver tänka för att äta hållbart på sikt
  • Individuell coaching online av Caroline, svar på frågor om din kost och träning samt möjlighet att få feedback på kosten

Vad behövs för att kunna vara med?

  • Inga redskap behövs, du tränar med kroppen som redskap
  • Du behöver kunna planera in tid att träna, så att träningen blir av 3-5 gånger per vecka under 4-veckorsperioden (ett träningsprogram tar cirka 20-30 minuter)
  • Tid för att gå igenom övningarna i träningsprogrammen dagen före så att du vet vad som ska göras på träningen och kan hålla intensiteten uppe
  • En tajmer-app eller tidtagarur för att smidigt kunna ställa in tid för de övningar som tränas på tid (finns i mobilen)
  • Musik som du tycker om, kanske göra en ny spellista? Välj musik som peppar dig, det gör träningspassen till lyxig egentid där du ger dig själv en starkare, slankare kropp och lyssnar på dina favoriter
  • Tid för att gå igenom recept och anpassa kostplanen så att den funkar i din vardag (det går bra att byta ut måltider du inte gillar/vill äta)
  • Du behöver så klart också hinna åka till affären i god tid så att du kan sätta igång på ditt startdatum

Vem kan vara med?

Du bör kunna utföra övningar som benböj, utfall, höftlyft, rygglyft, plankövningar, armhävningar på knä. Det förekommer hoppövningar, men där finns alternativet att gå upp på tå istället för att hoppa.

Denna träningsutmaning är inte lämplig för den som är eller nyligen har varit gravid (då rekommenderar jag min mammaträning alternativt individuell PT-online för personligt utformat träningsschema).

Vill du vara med? Anmäl dig så här:

Välj startdatum och mejla mig. När vi bokat in ditt startdatum mejlar jag fakturan på 990 kr (inklusive 25% moms) som du betalar in så snart som möjligt för garanterad plats.

Välj startdatum:

Torsdag 28/9
Måndag 2/10
Måndag 9/10
Måndag 16/10
Måndag 23/10
Måndag 30/10
Måndag 6/11
Måndag 13/11

Observera att platserna är begränsade. Innan du anmäler dig, läs de allmänna villkoren.

Jag vill boka startdatum >>

Ord från några som genomfört träningsutmaningen Smaljeansen (hette tidigare Shape Up):

5 reaktion på “Smaljeansen 4 veckor

  1. Petra har sagt:

    Efter ett par dagar kände jag att suget efter sött och salt avtog vilket beror på att man äter regelbundet och slipper dipparna. Maten är ren och enkel att tillaga. Bra att alltid göra lunchlåda i samband när man tillagar middagen – sparar mycket tid! När det kommer till träningen så är det tydliga instruktioner och inga ovanliga övningar. Trodde inte det skulle vara så pass jobbigt som det var då det är korta program. Programmen känns effektiva, man blir svettig och känner att man tränat bra. Tyvärr var jag sjuk under en tid men för mig har fokus varit kosten vilket jag nu fortsätter med och kommer lägga till mer träning allt eftersom. Jag kan verkligen rekommendera Carolines program och jag tror att de andra programmen är minst lika bra och effektiva. Tack Caroline!

  2. Sofia har sagt:

    Har haft Caroline som PT i 2 omgångar, och kan inte vara annat än nöjd!
    Nu senast har jag kört 4 veckors “smaljeansen”, med kostschema och 5 stycken träningspass.
    Detta har passat mig som handen i handsken, det är korta intensiva träningspass, lätt att lära sig tekniken och bli riktigt svettig.
    Caroline är en grym PT, otroligt peppande och inga frågor är för dumma!
    Rekommenderar starkt!

  3. Maria F har sagt:

    Så glad att jag valde Caroline! Efter fyra veckor Smaljeansen är jag motiverad att träna och äta rätt, har lärt mig massor om kost och träning (även om jag trodde jag kunde mycket innan…) via hennes upplägg, intressanta artiklar och feedback. Enkla bra och roliga träningspass, perfekt för hemmaträning – passar mig utmärkt! Toppen att alla övningar är utförligt beskrivna, många med filmsnutt, så det blir helt rätt. Goda, lättlagade kostförslag med möjlighet till stor variation. Har redan märkt att min kropp börja komma i form så nu ska jag prova att köra på själv ett antal veckor, sen vill jag säkert ha stöd av Caroline igen för att bli ännu starkare – för att det är så motiverande och kul!

  4. Malin L har sagt:

    Tack Caroline för fyra fantastiska veckor! Den största vinsten är att jag känner mig så mycket piggare nu. Innan jag började med Smaljeansen hade jag svårt att ta mig igenom dagen för jag drabbades av en enorm trötthet under dagen, men nu är jag pigg från morgon till kväll. Övningsprogrammen är också fantastiska, tänk att träna 30 minuter och känna att kroppen har fått en rejäl genomgång, att även slippa ha ont i nacke, axlar och huvud som jag fick av tidigare träning är också en vinst!

  5. Cecilia W har sagt:

    Har nu kört nästan två veckor med Smaljeansen och kunde inte vara mer nöjd. Resultaten kom för min del snabbt, redan efter första veckan kände jag mig piggare, starkare och full av energi. Kosttänket är enkelt att komma in i, inga konstiga ingredienser utan ren och hälsosam mat som såklart kräver lite planering men efter några dagar går det på rutin. Träningen är fantastiskt rolig, enkla och tuffa övningar med egen kroppsvikt som anpassas efter egen förmåga. Svårt att hävda att man inte har 20-30 min till träningen och med hjälp av den grymma övningsbanken är allting glasklart vad gäller träningen.

    Så har du också försökt styra upp träning och kost på egen hand men saknat den där extra hjälpen för att få ut maximalt resultat? Anmäl dig då till Smaljeansen och bli coachad av grymma Caroline med all kunskap du behöver för att nå dina mål.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *