PT-online

Info om PT-online med Caroline

Ta träningen till nästa nivå eller kom igång med personlig träning på nätet. Träna med personliga tränaren Caroline Nilsson – pionjär i träningsbranschen med mer än 20 års erfarenhet. Grundare av träningssajterna GymGlam och Mammaiform, träningsapparna Poworkout och 17 minuter och barndansapparna Piratsessan.

PT-online med Caroline är för dig som vill ha struktur i din träning och kost samt lära dig mer om att träna tidseffektivt och på så vis få bättre resultat av din träning.

Gå ned i vikt, bättre hållning och bli starkare?

Om du har träningsmål som starkare core, starkare kropp, gå ned i vikt, få bättre hållning, orka mer, komma igång efter graviditet eller träning under graviditet – ja, då kan jag hjälpa dig närmare dina mål med PT-online.

Personlig träning online med Caroline – 3 alternativ

Det finns 3 olika alternativ och det första du behöver göra är att bestämma dig för vilken tjänst som passar just dig bäst. Alla 3 alternativen inkluderar träningsupplägg och kostplan.

  1. Individuell träning online:
    Individuellt anpassade träningsupplägg utifrån dina behov, anpassas efter dig personligen. 4, 8 eller 12 veckor. Inklusive coaching online för träning och kost. Du besvarar frågor innan start. Med dina svar som utgångspunkt skapar jag ditt unika träningsupplägg. LÄS MER>>
  2. 5-dagarsprogram:
    För den som behöver en rivstart eller vill variera sin träning genom att testa något nytt. Du kommer igång med ett veckoträningsupplägg som du sedan kan träna vidare med i flera veckor på egen hand om du vill. Kostmeny för 5 dagar ingår. LÄS MER>>
  3. 4-veckorsprogram:
    Ett färdigt träningsschema med kroppsviktsträning som är lika för alla (ej individanpassade träningsprogram alltså) (däremot individanpassad coaching). Passar den som behöver en inspirationskick och en tidsbestämd träningsutmaning att följa och vill ha mitt stöd via coaching online och kostcoaching. LÄS MER>>

Du tränar med mig personligen
Mitt mål är göra upplevelsen så personlig som möjligt även fast kontakten sker online. Den som väljer att träna med mig kan vara säker på att det är jag som gör träningsprogrammen och svarar på alla frågor personligen.

Jag lägger stor vikt vid att vara personlig och kan därför inte träna hur många som helst samtidigt, så det kan ibland vara fullbokat och väntetid på ledigt startdatum (se nästa lediga startdatum längre ned).

Tips!
På sidan glada kunder kan du läsa några ord från personer som tränat eller tränar individuell PT-online med Caroline.
Din PT Caroline

INDIVIDUELL TRÄNING ONLINE

Du får personligt träningsupplägg efter dina önskemål och förutsättningar, coaching online och kostmeny med möjlighet till feedback genom att skriva daglig kostrapport.

Du besvarar frågor innan start. Jag skapar dina program baserade på dina svar på frågorna.

Du får träningsupplägg som är anpassade för DIG och dina förutsättningar. (Jag tränar även den som är gravid eller nybliven mamma via PT-online.)

Träna hemma, utomhus eller på gym

Du väljer var du vill träna – hemma, utomhus eller på gym. Det går bra att byta under träningsperioden. Exempel: Du kanske vill träna mer löpning utomhus en period och sedan ändra fokus och satsa mer på styrketräning gå gym eller hemma.

Kroppsvikt eller träningsredskap

Du kan träna med kroppsvikt eller redskapen träningsboll, träningsgummiband, hantlar eller skivstång. Om du vill träna på gym så gör jag träningsprogram med de klassiska träningsredskap som normalt finns på ett gym.

Nya träningsprogram under perioden

Vi lägger till eller byter ut träningsprogram så ofta du vill. Det går bra att önska vissa övningar i dina träningsprogram, exempelvis ”jag tycker om plankan och vill gärna ha många olika varianter på plankan i mina träningsprogram”.

Ditt träningsschema

Du väljer själv hur många gånger per vecka du vill träna. Jag gör ett effektivt träningsupplägg efter dina önskemål. Du lägger in dina planerade träningspass i din kalender så att träningen passar in i ditt övriga schema.

Så här fungerar coaching online

Dina mål är mina mål. Jag kommer att göra allt jag kan för att stödja dig och besvara dina frågor – för att du ska komma närmare dina mål och skapa de resultat som är möjliga under vår tid ihop. Du får en egen personlig sida där du får tillgång till dina träningsprogram med mera. Där kommunicerar vi också via coaching online under din bokade period.

Tips!
Tidningen MåBra gjorde en artikel om PT-online och intervjuar Emma som tränar med mig,
artikeln finns att läsa på MåBras sajt.

Pris individuell PT-online

En vecka är sju dagar, inklusive helger, klämdagar och röda dagar. Du kan skriva till mig via coaching online när du vill och du får vanligtvis svar senast nästa vardag (min ambition är att svara så snabbt som möjligt).

Du kan pausa coaching online sju dagar under träningsperioden, om du blir förkyld till exempel eller ska resa bort. För längre paus krävs läkarintyg. Se detaljer i de allmänna villkoren.

4 v individuell träning online: 1 490 kr
8 v individuell träning online: 2 590 kr
12 v individuell träning online: 3 690 kr

Mina tjänster klassas som skattefri friskvårdsförmån av Skatteverket, du kan alltså använda eventuellt friskvårdsbidrag. Mejla mig om du har frågor om friskvårdsbidraget.

Vill du anmäla dig till individuell PT-online med Caroline?
Kolla kalendern och fundera på när du skulle vilja börja, räkna med att du behöver cirka 4-5 dagar innan ditt startdatum för att hinna förbereda dig på ett bra sätt (läsa information, handla mat med mera).

Du anmäler dig via mejl direkt till mig (se strax nedan). När vi har bokat startdatum besvarar du mina frågor så snart som möjligt (du får dem av mig efter att jag har bokat in dig på ett startdatum).

Startdatum individuell träning online:
Nu går det bra att boka 4, 8 eller 12 veckor individuell PT-online med start:
Måndag 26/9 = FULLBOKAT
Måndag 3/10
Måndag 10/10
Måndag 17/10
Måndag 24/10

Läs gärna FAQ och de allmänna villkoren innan du anmäler dig. Betalning sker i förskott.

Jag vill boka startdatum individuell träning online med Caroline

Mer info om individuell träning online med Caroline:


Bra träning med Caroline

5-DAGARSUTMANING = EN MOTIVATIONSKICK

Tanken med ”5-dagars” är att ge motivationen en kick – för både kost och träning. På fem dagar kommer du igång med hälsosamma kostrutiner och ett träningsschema med korta, effektiva träningsprogram. Jag svarar dig personligen på dina frågor under perioden.

Vem passar en 5-dagarsutmaning för?

  • Om du vill komma igång med regelbunden träning så kan en 5-dagarsutmaning vara en smart start.
  • Om du redan tränar regelbundet och vill bryta av med något annat – testa en 5-dagarsutmaning med tabata eller träningsboll.
  • Den som har svårt att hinna träna regelbundet, räkna med att du hinner byta om, träna och snabbduscha under halvtimmen.

Vad ingår i en 5-dagarsutmaning?

  • Du tränar 20 minuter per tillfälle, 3-5 dagar under veckan – snabbtränade träningsprogram.
  • Daglig kostplan med meny att följa.
  • Du får svar på dina frågor gällande träningen eller kosten i 5-dagarsprogrammet, via mejl.

Vilka 5-dagarsutmaningar finns att välja mellan?

Observera att det är samma kostmeny i samtliga 5-dagarsprogram. Kosten består av ”helt vanlig mat” – näringsrik mat och inget hokus pokus.


Träna 4 veckor med Caroline

4-VECKORSUTMANING = NY INSPIRATION

Du får ett träningsschema som du följer i fyra veckor och hjälp att strukturera upp din kost, en kostmeny för att komma igång, svar på dina frågor och individuell coaching online.

Själva träningsprogrammen med kroppsvikt är alltså icke individualiserade men genomtänkta och tidseffektiva (för personligt träningsupplägg, se individuell PT-online). Coachingen är däremot personlig.

Vem passar en 4-veckorsutmaning för?

  • Den som vill träna hemma med kroppsvikt och komma igång med ett enkelt, effektivt och genomtänkt träningsschema.
  • Den som vill komma igång med regelbunden styrketräning. Du kanske löptränar regelbundet men inte tränar styrketräning?
  • Den som vill variera sin träning och bryta av med något annat. Du kanske tränar på gym vanligtvis men ska på resa och vill träna med kroppsvikt istället en period?

Vad ingår i en 4-veckorsutmaning?

  • Du tränar övningar med kroppsvikt 3-5 dagar per vecka – lättare och svårare övningsalternativ finns (träningen tar cirka 20-30 minuter per tillfälle).
  • En kostmeny för att komma igång med ett kosttänk som håller i längden och slippa sötsug.
  • Personlig feedback på din träning och kost från Caroline.

Vilka 4-veckorsutmaningar finns det?

  • Kroppsviktsträning 4 veckor, Smaljeansen – en formsatsning med syfte att få jeansen att sitta lite bättre (990 kr), info & anmälan

Kosten med PT-online

KOSTEN via PT-online med Caroline

Kosttänket via PT-online går ut på att lära sig sambandet mellan kost och prestation. Vad du äter spelar stor roll för både resultatet av din träning och vad du åstadkommer övriga tiden på dygnet.

Genom att äta medvetet och skapa genomtänkta måltider med protein, nyttigt fett och kolhydrater i rätt mängd så kan du påverka din energinivå totalt sett och prestera bättre i skolan/på jobbet och hemma. Och inte minst – orka träna regelbundet. Rätt kost gör det också lättare att hantera sötsug.

Läs mer om kosten via PT-online med Caroline >>

FAQ PT-online med Caroline

Svar på vanliga frågor om PT-online

  • Vem är PT-online med Caroline för?

    Den som har mål som att komma igång med regelbunden träning, ta träningen till nästa nivå (du tränare regelbundet men inte märker resultat), vill gå ned i vikt, bli mer vältränad, stärka core, är trött på kärlekshandtag eller gäddhäng eller lår som som skaver mot varandra med flera träningsmål.

    Den som tränar med mig får träna effektivt (väl valda övningar för just dig) – min specialitet är tidseffektiv träning.

    Min passion är att hjälpa människor att nå sina träningsmål, den som når sina träningsmål blir inte bara starkare och mer välmående rent fysiskt.

    Även självkänsla och självförtroende ökar, många som lyckas nå sina träningsmål mår bättre på det stora hela.

    Jag coachar dig på individuell nivå för att du ska komma närmare dina mål. PT-online är för den som vill lyckas med regelbunden träning, äta mer hälsosamt, få bättre hållning och leva en mer naturligt aktiv livsstil.

  • Tränar du dina kunder själv?

    Ja, det är jag som tränar dig. För mig är det viktigt att vara personlig. Det är jag själv som personligen gör ditt träningsschema och svarar på dina meddelanden via coaching online. Du kan vara helt säker på att det är jag som tränar dig och ingen annan.

    Jag har också byggt upp en övningsbank, fotat och filmat de träningsövningar som jag tycker är bra (221 stycken) för att använda i dina träningsprogram, på så vis är det också jag som visar dig övningarna online.

    Självklart kan jag inte träna hur många som helst samtidigt, därför finns det ett begränsat antal platser per startdatum.

  • Hur skiljer sig PT-online med Caroline från andra PT-online-tjänster?

    Jag började inte igår :o) En skillnad är att jag är etablerad sedan många år tillbaka, både online och som personlig tränare i träningsbranschen.

    Jag jobbar med PT-online sedan 2009 och var en av de första tränarna i Sverige att etablera en träningsverksamhet online.

    Under mina mer än 20 år i träningsbranschen har jag tränat tusentals personer, ansikte mot ansikte, i grupp och via PT-online. Jag utvecklar ständigt mitt sätt att arbeta online, samtidigt som jag tycker det är viktigt med uppdaterade kunskaper inom kost och träning.

Fler frågor om PT-online?
Fler svar på vanliga frågor om PT-online med Caroline på sidan FAQ >>

Individuell PT-online guide

Individuell PT-online – steg för steg

Det är enkelt att komma igång. När du bokat in dig på ett startdatum får du frågor från mig som du besvarar. Sedan gör jag dina träningsprogram baserat på dina svar.

Du får tillgång till träningsprogrammen och kostmenyn och all info du behöver för att kunna förbereda dig i god tid och komma igång på ditt startdatum.

Steg för steg:
Så fungerar alternativet individuell PT-online med Caroline 4, 8 eller 12 veckor >>

Frågor? Du är varmt välkommen att höra av dig. /Caroline