5 dagar boll + kostprogram

Få bättre hållning och kroppskontroll

Träning med träningsboll (pilatesboll) passar den som vill få bättre hållning och grundstyrka. Bollträning är bra för starkare core (rygg- och magmuskler) och förbättrar stabiliteten i höft och ryggrad, vilket förebygger obalans och snedbelastning (vanliga orsaker till värk i rygg, axlar, nacke).

Bollträning är smart träning eftersom kroppens muskler ”tvingas” att samarbeta. Det ger dig bättre kroppskontroll och kroppsmedvetenhet, vilket du har nytta av i all annan träning och i vardagen.

Hur funkar 5-dagarsutmaningen med träningsboll?

Du kommer igång med regelbunden bollträning. Ett träningsprogram tar cirka 20 minuter och du lägger in 3-5 bollträningspass under veckan.

Det går bra att kombinera med annan träning, som promenadträning, spinning eller löpning.

Samtidigt kommer du igång med ett genomtänkt kostschema som ger dig en jämn energinivå hela dagen.

Vad ingår?

  • 5 träningsprogram med boll samt träningstips (ditt mål är att lägga in 3-5 träningspass med boll under perioden)
  • Ett bollträningsprogram tar cirka 20 minuter, enkla övningar (bollträning kan vara lite trixigt i början, men övning ger färdighet)
  • Kostschema och kosttips för att komma igång med medvetet ätande med lättlagad, näringsrik mat som ger energi
  • Dagligt pepp från mig och svar på dina frågor om kost och träning under träningsperioden, via mejl

Vad behöver jag för att kunna vara med?

  • 20 minuter vid 3-5 tillfällen under veckan för att träna de olika träningsprogrammen
  • Tid på kvällen före så att du kan gå igenom övningarna och öva in tekniken inför nästa träningspass
  • En träningsboll (tips för att välja rätt storlek)
  • Musik om du tycker om att träna till musik
  • Tid för att gå igenom kostprogrammet och anpassa mängderna i inköpslistan samt åka till affären och handla
  • Tid för att förbereda och laga maten (det är lättlagade måltider)

Vem kan vara med?

Värk i rygg och axlar som beror på att du är otränad brukar bli bättre av träning men i övrigt bör du vara skadefri för att kunna genomföra övningarna och träningsprogrammen.

Gravid eller nybliven mamma? Denna träningsutmaning är inte lämplig för den som är eller nyligen har varit gravid, se mitt steg-för-steg kom igång med mammaträning på min mammaträningssajt eller alternativet individuell PT-online för individuellt utformat träningsschema.

Så här anmäler du dig:

Välj startdatum och mejla mig direkt för att boka, caroline@carolinenilsson.com (kom ihåg att ange vilken 5-dagarsutmaning du vill vara med på, boll eller tabata). Efter bokat startdatum får du en faktura på 350 kr som betalas in i förväg (inklusive 25% moms).

Välj startdatum:

Måndag 3/7
Måndag 10/7
Måndag 17/7
Måndag 24/7
Måndag 31/7
Måndag 7/8
Måndag 14/8
Måndag 21/8
Måndag 28/8

Observera att platserna är begränsade. Innan du anmäler dig, läs de allmänna villkoren.

Jag vill boka startdatum >>

Ord från några som genomfört en ”5-dagars” med träningsboll:

2 reaktion på “5 dagar boll + kostprogram

  1. Marie-Louise har sagt:

    Har haft en 5-dagars utmaning med träningsboll och kostrådgivning. Måste bara säga utan att överdriva var detta min piggaste vecka i livet hittills. Med denna näringsrika kost har jag gått ann som en Duracell-kanin på jobbet. Och har då ett tungt jobb som lokalvårdare med tungstädade ytor. Ingenting har känts omöjligt och jobbigt. Har t.o.m börjat sjung (bräka :) i duschen för mig själv. Träningsprogrammet var helt super för mig. Trodde inte det skulle vara så ansträngande med bollträning men detta är supereffektivt och skonsamt för min rygg som jag har problem med men som jag nu ska jobba bort :)Rekommenderar verkligen detta program med bästa Caroline.

  2. Tack för bra bollprogram! Roligt att få in lite nya övningar med fokus rygg och bål i mitt tabata-träningsupplägg. Kommer kombinera dessa med mina pass från 5-dagarsutmaningen jag kör sedan tidigare. Tummen upp för bra upplägg av Caroline!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *