Träna online

Så fungerar PT-online

Här kan du läsa hur alternativet individuell träning online fungerar steg för steg.

  1. Välj PT-online-alternativ och startdatum
    Välj 4, 8 eller 12 veckor. Mejla mig för att kolla om ditt önskade startdatum är ledigt eller boka:

    caroline@carolinenilsson.com

  2. Jag svarar
    Du får svar på din datumförfrågan och om startdatumet är ledigt bokar jag in dig om vill. Då får du en faktura som betalas in i förskott och PT-online-frågorna som du besvarar.

    (Med dina svar som utgångspunkt gör jag sedan dina träningsprogram.)

  3. Betala in fakturan och besvara PT-online-frågorna
    Det är ibland kö till platserna och därför är det viktigt att betalningen kommer in i god tid före start, notera att det är först när betalningen syns på kontot som platsen verkligen är din.

    Du får PT-online-frågorna om du väljer alternativet individuell PT-online och det är frågor om dina mål, kost- och träningsbakgrund. När jag har fått svaren på frågorna så sätter jag igång och gör dina program.

  4. Du får tillgång till kostsidan, din sida och dina träningsprogram
    Du får tillgång till kostsidan och dina program fredagen före start. Det är viktigt att du avsätter tid för att sätta dig in i kosttänket, du kommer behöva planera kosten i förväg och hinna besöka mataffären innan vi börjar träna ihop.

    Meddela om du behöver programmen tidigare (om du har långt till mataffären eller ska på en resa exempelvis) så ordnar jag det.

  5. Börja med förberedelserna
    När du har fått dina träningsprogram är det dags att gå igenom övning för övning hemma framför datorn för att förbereda dig inför varje träningspass.

    Be mig modifiera, förklara eller hitta på alternativ om det är något du tycker känns konstigt.

  6. Online coaching
    Kommunikationen sker via coaching online på din sida. Jag strävar efter att svara så snart som möjligt och inom 24 timmar under vardagarna. Du kan skriva meddelanden till mig när du vill, även på helgdagar, jag svarar första vardagen (eller vardagskvällen) efter helgdag.

    Du väljer själv hur frekvent du vill använda coaching online – beroende på vad som passar dig bäst. Vissa skickar frågor och träningsuppdateringar dagligen och andra några gånger under träningsperioden. Vissa är mycket detaljerade och andra mindre.

    Det vanliga är att fråga frågor, diskutera veckans och kommande veckas träningsschema, berätta hur det har gått efter ett träningspass, hur du ligger till gentemot uppsatta mål, diskutera övningar och hur de känns och så vidare.

  7. Kommunicera
    Var ärlig, om träningsplanen inte går att fullfölja exempelvis så behöver den göras om. Det är helt okej att upptäcka att träningsschemat kanske inte funkar, det går att ordna.

    Om de planerade träningspassen inte hinns med så är planen för tidsoptimistisk, det är ganska vanligt och ofta ett steg i processen för att få till en bra balans med kost, träning och övriga livet. Jag hjälper dig att justera träningsschemat så att det fungerar i din vardag.

  8. Fram med viljan
    Genom att fortsätta ”som du alltid har gjort” – så blir det troligen ingen förändring. Plocka fram viljan :o)

Tips: Läs gärna de allmänna villkoren innan du anmäler dig.

Mejla Caroline för att boka startdatum

Åter till infosidan PT-online med Caroline >>