Gravidträning 4 veckor

Träna hemma med kroppsvikt och promenader

Att träna regelbundet under graviditeten är förstås bra för både mamman och barnet i magen. Det påstås att (rätt) träning ger fördelar under graviditeten, vid förlossningen och för återhämtningen efteråt.

Bra kost gör det lättare att hålla ”cravings” i schack och minskar därmed risken att gå upp i vikt mer än nödvändigt.

Träna när man är gravid?

Under den här kursen med träning för gravida lär du dig hur du kan äta och röra på dig för att må bättre under graviditeten.

Enkla övningar med kroppsvikt som är bra träning under graviditet i kombination med promenader.

Hur funkar fyraveckorskursen Gravidträning?

  • Korta, lättränade träningsprogram med kroppsviktsövningar som är bra att träna för att hålla sig stark under graviditeten
  • Syftet är att träningen lättare ska ”bli av” och att hålla motivationen uppe
  • Kosten ger dig en jämnare energinivå under dagen och består av helt vanlig mat i rätt mängd protein, bra kolhydrater och nyttigt fett

Vad ingår?

  • Träningsprogram med kroppsviktsövningar och ett träningsschema att följa med övningar som är anpassade för träning som gravid
  • Du väljer hur många gånger du vill träna per vecka, det kan vara olika antal gånger per vecka, det är vanligt att det är så under en graviditet
  • Meny för att äta bra mat som gravid och kunskaper för att hållbar kosthållning på sikt
  • Individuell coaching online av Caroline, svar på frågor och feedback med mera

Vad behövs för att kunna vara med?

  • All träning är med kroppsvikt och promenader, en träningsmatta är bra att ha och bra promenadskor
  • Tid för att förbereda dig och gå igenom övningarna
  • Tid för att gå igenom menyn, handla och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att kunna äta enligt planen

Vem kan vara med?

Du som är gravid och nybörjare eller van att träna eller har tränat regelbundet i perioder men känner att det är svårt att få till kontinuitet men vill lyckas hålla igång under graviditeten.

Även för den som är gravid och tränar styrketräning på gym men känner att det börjar bli svårt att motivera sig att gå till gymmet och träna längre pass. Som helt enkelt börjar känna att korta träningsprogram med kroppsvikt känns mer lockande.

Vill du vara med? Anmäl dig så här:

Välj startdatum och mejla mig. När vi bokat in ditt startdatum mejlar jag fakturan på 990 kr (inklusive 25% moms) som du betalar in så snart som möjligt för garanterad plats.

Välj startdatum:

Måndag 30/10
Måndag 6/11
Måndag 13/11
Måndag 20/11
Måndag 27/11
Måndag 4/12
Måndag 11/12

Platserna är begränsade. Läs gärna de allmänna villkoren innan du anmäler dig.

Jag vill boka startdatum >>

Ord om 4 veckor träning gravid (detta är en nyhet) vitsord kommer, förhoppningsvis :o)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *